Printen via de mail voor rijksmedewerkers
Publicatiedatum 03-10-2025 | Laatste update 30-10-2025
Om een document uit te printen kun je deze ook mailen naar de printer. Hoe je dit doet lees je in deze gebruikerskaart.
Om een document per mail te sturen naar de printer volg je onderstaande stappen:
- Stuur een mail met het te printen document als bijlage naar print@rijksbreed.nl
- Je ontvangt een e-mail als de opdracht is verwerkt.
- Je kunt vervolgens controleren of het bestand in de wachtrij staat via het gebruikersportaal:
- In de taakbalk vind je een icoon van een printer
.
- Windows: dit icoon vind je rechtsonder in je scherm. Als deze niet direct wordt weergegeven, klik je op het pijltje om meer iconen weer te geven.
- Macbook: dit icoon vind je rechtsboven in je scherm. Zie je dit icoon niet? Open op je laptop de Finder en kijk of het icoon nu wel zichtbaar is.
- In de taakbalk vind je een icoon van een printer
- Klik met de rechtermuisknop op het icoon en klik op Mijn profiel. Het gebruikersportaal opent.
- Klik in het gebruikersportaal aan de linkerkant op Mijn documenten.
- Hier zie je onderaan het scherm de verstuurde printopdracht onder het kopje In afwachting.

- Documenten blijven maximaal 36 uur in de wachtrij staan. Daarna worden ze automatisch verwijderd.
- Bij problemen: bel je eigen servicedesk. Houd de volgende informatie bij de hand:
- in welk pand je bent;
- het configuratienummer van de printer (indien van toepassing).