Ga direct naar de inhoud

Aanmelden voor herstel. Wat kunt u verwachten?

20 augustus 2020 17:27

Denkt u dat uw kinderopvangtoeslag in het verleden onterecht is stopgezet of u onterecht geen betalingsregeling hebt gekregen? En hebt u zich nog niet bij ons gemeld? Neem dan contact op met het Serviceteam gedupeerden Kinderopvangtoeslag. Als u zich hebt gemeld, gaan wij onderzoeken of uw kinderopvangtoeslag inderdaad onterecht is gestopt. En of u recht hebt op compensatie of tegemoetkoming.  

Illustratie mensen op balkon

Het Serviceteam gedupeerden Kinderopvangtoeslag is te bereiken op telefoonnummer 0800 - 2 358 358 (gratis).

Wat kunt u verwachten?

Als u zich aanmeldt, zoeken wij eerst uit of u in aanmerking komt voor de compensatie van 30.000 euro.

Wij overleggen daarna met u of u een integrale beoordeling wilt. In dat geval krijgt u een persoonlijk zaakbehandelaar toegewezen. Ook ontvangt u een aantal brieven.

Bekijk in het overzicht contact met ouders wat u kunt verwachten.

Direct hulp nodig

Het kan even duren voordat u aan de beurt bent. En voordat u een persoonlijk zaakbehandelaar krijgt toegewezen. Hebt u direct hulp nodig? Geef dat aan als u zich aanmeldt.

Lees verder bij Direct hulp nodig.

Iemand machtigen om u te helpen

U kunt iemand machtigen om zaken te doen met de Belastingdienst. De ‘gemachtigde’ praat dan namens u met de Belastingdienst en reageert op brieven en andere communicatie. Bij de bevestiging van uw aanmelding zit een formulier waarop u kunt aangeven dat u iemand wilt machtigen.

Lees meer bij 'Iemand machtigen'.

Tijdelijk niet terugbetalen

Soms hoeft u tijdens de beoordeling tijdelijk niets te betalen aan de Belastingdienst. U krijgt een brief waarin staat of dat zo is. U kunt altijd doorgaan met terugbetalen als u dat liever doet.

Wanneer ben u aan de beurt?

In 2020 hebben we speciaal aandacht besteed aan de ouders die direct hulp nodig hebben. Vanaf 2021 kunnen we steeds grotere groepen ouders in behandeling nemen.

Bekijk de planning.

Dossier opvragen

Wij willen u zo goed mogelijk helpen met uw dossier. Soms hebt u meer aan een kort antwoord op uw vraag. En soms hebt u meer aan een samenvatting van uw dossier of aan uw hele dossier. U kunt uw dossier altijd opvragen, en u hebt geen dossier nodig om recht te hebben op een compensatieregeling.  Hebt u vragen over uw dossier? Stel ze aan uw persoonlijk zaakbehandelaar of het Serviceteam gedupeerden Kinderopvangtoeslag.

Laat gerust van u horen

Hebt u geen brief van ons gehad? En denkt u dat u ook gedupeerd bent? Of staat er in uw brief dat u geen recht hebt op compensatie? En denkt u dat dat wel zo is? Dan kunt u zich bij ons melden. Wij kijken dan samen met u wat er mogelijk is.