Ga direct naar de inhoud

Hoe werkt de Belastingdienst File transfer?

Publicatiedatum 21-03-2022 | Laatste update 21-03-2022

De Belastingdienst File Transfer is een programma waarmee u veilig bestanden kunt uitwisselen met de Belastingdienst, Toeslagen en UHT. Het is veiliger dan gewone e-mail, omdat de verbinding super beveiligd is. Uw documenten en uw privacy zijn hierdoor goed beschermd.

Hoe werkt het:

  1. U laat uw gegevens achter via het formulier op de bezwaarpagina
  2. U krijgt binnen 24 uur van ons een e-mail met daarin een link. De afzender van deze e-mail is Belastingdienst Filetransfer
  3. U klikt op de link die in de mail staat. Er verschijnt nu een venster, zie de afbeelding onderaan de pagina*. De Belastingdienst File Transfer werkt helaas niet op een mobiel apparaat.
  4. Soms verschijnt er een pop-up venster. Hierin staat dat u eerst bepaalde software moet installeren (IBM Aspera Connect). Deze pop-up kunt u negeren en wegklikken! U hoeft niets te installeren op uw computer. Ook de melding ’weet u het zeker dat u niets wilt installeren?‘ kunt u weg klikken.
  5. Vult u in het blauwe vlak vervolgens een titel in. Bijvoorbeeld: Bezwaar en uw naam
  6. Ga naar ‘inhoud: Browse for files’ en klik hierop om op uw computer de juiste documenten te selecteren. U kunt meerdere documenten uploaden.
  7. Hebt u alle documenten geselecteerd die u wilt versturen, klik dan op ‘pakket verzenden’. Uw documenten worden nu op een veilige manier naar UHT gestuurd.
* Afbeelding die u ziet na het klikken op de link in de e-mail.

Verder lezen

Deel deze pagina