Ga direct naar de inhoud

Extra uitleg en excuses voor brief aan 7.000 ouders

24 februari 2021 13:56

Vader aan eettafel met dochter

Deze week hebben ruim 7.000 ouders een brief van ons ontvangen. De brief is verzonden aan ouders aan wie wij in december hebben beloofd, in januari meer van ons te horen over de planning van hun beoordeling. Die belofte hebben wij niet kunnen waarmaken. Over deze brief is verwarring ontstaan. Wij realiseren ons dat onze boodschap niet goed is over gekomen. Hiervoor onze excuses.

In december heeft het kabinet besloten om alle gedupeerde ouders minimaal € 30.000 te geven. Dat is onderdeel van de Catshuisregeling. Deze regeling is bedoeld om meer ouders sneller compensatie te kunnen bieden. Wij zijn momenteel druk met de uitvoering van deze regeling. Wie al bij ons bekend is komt in aanmerking voor deze € 30.000. Vandaar dat dit in deze brief is genoemd.

Telefonisch contact

Wij nemen telefonisch contact op met alle ouders die zich aangemeld hebben of die al langer bij ons bekend zijn. We bespreken dan de € 30.000. We streven er naar alle ouders die er voor in aanmerking komen vóór 1 mei uit te betalen. Daarna kunnen de ouders aangeven of zij nog steeds willen dat wij hun dossier uitgebreid onderzoeken of dat de € 30.000 voldoende voor hen is.

Voor de ouders die deze week de brief hebben gekregen geldt dat wij pas ná 1 mei contact met hen opnemen over de planning van hun integrale beoordeling. We betreuren het dat we hen op dit moment geen duidelijkheid over de planning kunnen geven.

Onduidelijke afkorting: UHT-PLN4

We hebben ook gehoord dat er onduidelijkheid is over de afkortingen die wij gebruiken in het briefkenmerk. Zo heeft deze brief bijvoorbeeld het kenmerk UHT-PLN4. Elke brief zie wij versturen heeft zo’n kenmerk. Dit kenmerk is vooral voor intern gebruik. Door het kenmerk weet de persoonlijk zaakbehandelaar of medewerker van het Serviceteam snel om welke brief het gaat, wat daar in staat en wat dat voor ouders betekent.

Verder lezen