Ga direct naar de inhoud

Ondersteuning door jouw gemeente

De gemeente waar je woont kan je helpen. Lees hier waarmee ze je kunnen helpen.

Je kunt bij de gemeente waar je woont terecht voor hulp. Dat heet brede ondersteuning. Bijvoorbeeld als je hulp nodig hebt bij het volgen van onderwijs. Of bij je werk. Of als je niet zo lekker in je vel zit. Maar ook als je nu zelf een gezin hebt. En het in je gezin nu niet lekker loopt.

Bij de gemeente werken mensen die speciaal zijn opgeleid om samen met jou te kijken wat jij nodig hebt. Deze mensen noem je casemanagers. Ga je naar de gemeente voor hulp? Dan maak je samen met je casemanager een plan van aanpak. Hierin zetten jullie welke afspraken jullie hebben gemaakt.

Afspraak maken bij je gemeente?

Wil je een afspraak maken bij je gemeente voor hulp? Kijk dan op de website van de gemeente waar je woont. Daar staat een telefoonnummer dat je kunt bellen.

Veel gemeenten hebben daarvoor een speciaal steunpunt. Bij dit steunpunt zijn de casemanagers werkzaam die jou kunnen ondersteunen. Je kan de brief die je ontvangt meenemen als je langsgaat.

Je kunt ook bellen met medewerkers van het Serviceteam van UHT. Het telefoonnummer van het Serviceteam is 0800 – 235 83 58. Dit is een gratis telefoonnummer. Je kunt het Serviceteam bellen op maandag tot en met donderdag van 8.00 tot 20.00 uur. Of op vrijdag van 8.00 tot 17.00 uur.

Woon je in het buitenland?

Woon je met je ouders in het buitenland? Dan kun je zelf geen hulp vragen bij de gemeente waar je woont. Heb je wel hulp nodig? Dan moeten je ouders dit aanvragen.

Woon je in Bonaire, Sint Eustatius of Saba? Dan kunnen je ouders contact opnemen met de Belastingdienst Caribisch Nederland .

Woon je in een ander land buiten Nederland? Dan kunnen je ouders contact opnemen met het Ondersteuningsteam Buitenland (OTB) .

Verder lezen

Deel deze pagina