Ga direct naar de inhoud
Naar de homepage van Toeslagen Herstel

U bent betrokken bij een ander fraudeonderzoek

Er is een aantal ouders door de Belastingdienst onderzocht op fraude. Dat was het CAF-11 onderzoek. We weten nu dat deze ouders onterecht als fraudeur zijn behandeld. Wij denken dat in andere fraudeonderzoeken ouders óók onterecht toeslag moesten terugbetalen. Daarom gaan we die andere onderzoeken opnieuw beoordelen.

Illustratie met zittende vrouw en jongen met een hond

Hoe gaan we dit oplossen?

U bent misschien onterecht als fraudeur behandeld. Als dat zo is, krijgt u geld terug van de Belastingdienst. Dat is de onterecht teruggevorderde toeslag. En u hebt recht op een schadevergoeding. Hoeveel dit precies is, hangt af van uw situatie. U krijgt daarover een brief van ons.

Het kan ook zijn dat u uw toeslag onterecht moest terugbetalen en geen persoonlijke betalingsregeling hebt gekregen. Ook dan krijgt u de onterecht teruggevorderde toeslag terug en een schadevergoeding. Dat is bijvoorbeeld een vergoeding voor uw persoonlijk leed. Én u hebt recht op een persoonlijke betalingsregeling, als u die nog nodig hebt.

Contact

We bekijken de persoonlijke situatie van iedereen goed. Pas daarna weten we zeker of u geld terugkrijgt en zo ja, hoeveel dat precies is. Uw persoonlijk zaakbehandelaar neemt hiervoor contact met u op. U kunt hem of haar ook al uw vragen stellen.

Hebt u nog geen persoonlijk zaakbehandelaar gekregen, en hebt u op dit moment vragen? U kunt hiervoor contact opnemen met het Serviceteam gedupeerden Kinderopvangtoeslag. Het serviceteam kijkt dan samen met u wat we voor u kunnen doen. Het nummer is gratis te bellen via 0800-2 358 358. Het Serviceteam is maandag tot en met vrijdag bereikbaar tussen 09.00 en 17.00 uur.

Serviceteam Gedupeerden

0800 - 2 358 358
Gratis - ma t/m vr 9.00-17.00 uur

Herstel Toeslagen in Beeld