Ga direct naar de inhoud
Naar de homepage van Toeslagen Herstel

U hebt geen betalingsregeling gekregen

De Belastingdienst dacht dat een groep ouders hun aanvraag voor een toeslag expres verkeerd invulden. De ouders moesten binnen twee jaar hun toeslag terugbetalen. Ook kregen ze geen persoonlijke betalingsregeling. In veel gevallen was dat niet terecht. En hadden ze per ongeluk kleine fouten gemaakt.

Illustratie van thuiswerkende moeder met kind aan tafel

Hoe gaan we dit oplossen?

Het kan zijn dat u onterecht uw kinderopvangtoeslag moest terugbetalen en daarbij geen persoonlijke betalingsregeling kreeg. U krijgt van ons uw geld weer terug. Dat geld is de onterecht teruggevorderde toeslag. U krijgt ook een schadevergoeding. Én u hebt recht op een persoonlijke betalingsregeling, als u die nodig hebt.

We bekijken uw persoonlijke situatie eerst goed. Pas daarna weten we zeker of u geld terugkrijgt en zo ja, hoeveel dat precies is. Uw persoonlijk zaakbehandelaar neemt hiervoor contact met u op. U kunt hem of haar ook al uw vragen stellen.

Contact

Hebt u nog geen persoonlijk zaakbehandelaar gekregen, en hebt u op dit moment vragen? U kunt hiervoor contact opnemen met het Serviceteam gedupeerden Kinderopvangtoeslag. Het serviceteam kijkt dan samen met u wat we voor u kunnen doen. Het nummer is gratis te bellen via 0800-2358358. Het Serviceteam is  bereikbaar ma t/m do tussen 8.00 en 20.00 uur, vr tussen 8.00 en 17.00 uur.

Serviceteam Gedupeerden

0800 - 2 358 358
Gratis - ma t/m do 8.00-20.00 uur, vrij 8.00-17.00 uur.

Wie kijken mee?

Herstel Toeslagen in Beeld